Halskæden

Daphne C. Lorraine

Halskæden  Empty
IndlægEmne: Halskæden    Halskæden  EmptySøn Jun 17, 2012 10:15 pm

Daphne hæv efter vejret, da hun stod i døråbningen til biblioteket. Hun holdt ti tunge bøger i sin favn, og havde gået nede fra krypten af, fordi hun havde haft en vigtig meddelse til Slytherin eleverne. Hun sukkede irriteret, og gik indenfor på det støvede bibliotek. "Ah..." Sagde hun da hun havde lagt den sidste bog på plads. De var alle besværgelses bøger, bortset fra en. Det var sådan en helt normal bog. En skønlitteratur.
Daphne gav sig selv lov til at sidde lidt ned, og kigge på de læsende elever. Stille smilede hun, imens hun så på regnen som piskede ned udenfor. Der var så hyggeligt på biblioteket. Bare stilhed, og sommetider et grin, så en bog der blev smækket i, men det bedste af det hele; Lyden af en elev eller en lærer som bladrede videre til næste siden.
Hun fik helt selv lyst til at gøre det, som rejste sig op, og fandt en bog som handlede om Salazar Slytherin. Hun begyndte at læse første side, og så næste. Hun bladrede, og tog en dyb ind åndig. Det føltes fantastisk. Hun følte faktisk en glæde stige op i sig.
Bare der snart skulle til at ske et eller andet. Hun lukkede derfor bogen, og lagde den tilbage på en støvet hylde. Da hun stillede den op, mærkede hun noget.
Lydløst stillede hun sig op på tæerne, og kiggede på den meget gamle hylde. Og dér, gemt bag bøgerne lå en fin halskæde. Daphne tog den ned, og kiggede undersøgende på den. Der var en grøn slange på, og resten af kæden var sølv.
Daphne synes at genkende den, og prøvede så at huske tilbage på sin tid på Hogwarts som elev.

"Elle!" Skreg Daphne og løb op imod pigen med kulsort hår. "Nå, Daphne!" Råbte hun tilbage, og irriteret standsede Daphne midt i sit løb. Hun ville aldrig få fat i den halskæde igen. Aldrig nogensinde. "Bare løb, Elle!" Hun stillede sig på tæer, og kiggede til imens at Elle løb ned af en masse gange, og til sidst kunne hun ikke se den sorthårede pige længere, som havde navnet Elle.

Det er min halskæde! Tænkte Daphne, og skyndte sig at holde bedre fast op kæden. "IH Elle!" Det var hendes gamle klasse kamerat. Det var slet ikke fair! Det eneste Daphne havde gjort var at tage Elles diadem, og smidt det hen til en kentaur, som tog diademet og løb sin vej. Og så skulle Elle bare som lige tage hendes halskæde! - Gud hvor frækt!
Logan Carter
Lærer
Logan Carter

Oprettet : 15/06/12

Halskæden  Empty
IndlægEmne: Sv: Halskæden    Halskæden  EmptySøn Jun 17, 2012 10:24 pm

Vejret tillod ikke Logan at gå udenfor. Det regnede så meget, at næsten ingen turde at gå ud. Han rystede på hovedet da han med et smæk lukkede bogen, og stillede den op på hylden lige foran ham. Det havde været en forfærdelig bog, som han næsten ikke engang kunne holde ud at se på længere. Men alligevel begyndte han at stirre stift på bogen. Det gjorde han i et minuts tid, og besluttede sig så for at gå sin vej. På vejen så han Daphne stå og holde et eller anden i hånden. Det lignede lidt en halskæde. "Åh... DarDar!" Han vidste godt at Daphne hadede når han kaldte hende for DarDar, men han synes selv det var lidt for sjovt til at holde op.
"Du er perfekt," sagde han stille og kyssede hende på panden.
Han trak sig lidt tilbage og så på sin kæreste med et dybt blik. Han blikke var tit dybe. Enten var det godt eller skidt. Denne gang godt.

Halskæden

Hogwartsskolen :: Forums og Emner :: Hogwarts :: Indenfor :: 5. Sal-