Nattehimmel

IndlægEmne: Nattehimmel   Nattehimmel EmptyFre Jun 22, 2012 4:23 am

Tid: 23.30
Sted: Søen
Omgivelser: Søen, og ellers ikke særlig meget andet
Vejr: Lunt, helt vindstille

Rachel så sig omkring og listede forsigtigt ud af indgangshallen. Hun ville ned til søen, efter aftensmad. Det var noget hun gjorde hver tirsdag, og den dag var det tirsdag.
Hun havde spist sent aftensmad, så var først blevet færdig halv tolv. En af grundende var nu også at hun havde siddet og snakket rimelig længe, med et par større elever fra Ravenclaw.
Stjernerne glimtede virkelig smukt på himlen, imens at hun gik ned imod søen, hvor at månen og stjernerne afspejlede sig i.

Da hun var kommet ned til søen, følte hun sig frisk nok til at gå ud i det halv varme vand. Sommer. Hun elskede sommer. Med et smil, trådte hun ud i vandet efter at have taget sine sko og strømper af, og have trukket op i sine cowboybukser.
Hun gik ud så vandet gik hende lige under knæene. Hun lettede op, og stod så og så lidt rundt omkring søen.

Der var en masse træer. Det var noget af det første hun tænke over. Træerne lå ca. en halv kilometer væk fra søen, i en museums cirkel. Der stod også bænke rundt omkring, i mange forskellige farver. Grøn, blå, gul og rød. - Kollegie farverne.
Hun smilede lidt for sig selv, og så så på et blomstret kirsebær træ, ikke så langt fra den store sø. Hun blev alligevel stående, selvom hun hellere ville over til det lyserøde træ.
Barbara I Taleswood
Barbara I Taleswood

Kollegium : Hogwarts?

IndlægEmne: Sv: Nattehimmel   Nattehimmel EmptyFre Jun 22, 2012 5:13 am

Barbara åbnede den store port op, der førte ud til udendørs arealerne, og lukkede stille - næsten lydløst - døren, igen. Hun gik langsomt ned mod søen, og så lidt op mod himlen. Den var meget smuk, især om aftenen/natten, og det var længe siden, Barbara sidst havde været udenfor og set på himlen, om natten.
Barbara stoppede op i få sekunder, og betragtede himlen, men da hun så ned mod søen igen, syntes hun, at hun så en dernede. Hun håbede meget, at det ikke var en elev. Eleverne skulle da have været oppe på deres sovesale, for længst. Især 1. års eleverne.
Barbara gik ned mod søen. Da hun var kommet derned, så hun at det var en af 1. års eleverne. Hun havde haft hende i muggler studier timerne. Hun hed vidst.. Rachel Rocha.
"Undskyld, Frk. Rocha, men hvorfor er De ikke på Deres sovesal?" spurgte Barbara, smilede skævt til hende, for hun ville helst ikke lyde ret skræmmende og så på Rachel.
Journalist

Oprettet : 19/06/12
Kollegium : Ravenclaw - Årgang 1

IndlægEmne: Sv: Nattehimmel   Nattehimmel EmptyLør Jun 23, 2012 1:51 am

Stilheden bredte sig. Eftersom det var sent aften, var nogle af fuglene allerede lagt sig til køjs, i en varm redde. Rachel stod og betragtede det lyserøde kirsebær træ, imens hun stadigvæk stod i det nu snart kølige vand.
Hun smilede lidt for sig selv, da hun så en lille spurv hoppe rundt på græsset. "Goddag lille ven," hun vinkede roligt til den, men den blev forskrækket og fløj sin vej.
Rachel så ned ad sig selv, og skulle lige til at gå op, da skolens rektor standsede hende. "Godaften Prof. Taleswood." hilste hun og vendte sig forskrækket om, så vandet plaskede ud til alle sider og få dråber landte på den lyshårede rektorinde.
"Det er sådan at jeg har en vane med at gå ned til søen, og stå lidt i vandet hver tirsdag. I dag er det jo tirsdag, og jeg spiste aftens mad meget sent. Derfor er jeg altså her," hun gik op af vandet, og tørrede sine fødder i græsset.
Lidt efter tog hun sine Ravenclaw strømper på, og tømte sine sko for små sten som lå nede i dem. Derefter tog hun også dem på, og rejste sig fra en mørkeblå bænk hun havde sat sig på.

IndlægEmne: Sv: Nattehimmel   Nattehimmel Empty

Nattehimmel