Hogwartsskolen
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


Hogwartsskolen - Kom og hver elev på Hogwarts online!
 
ForumforsidePortalNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Fornødenheds rummets friske luft.

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Daphne C. Lorraine
Overhoved
Daphne C. Lorraine


Antal indlæg : 58
Kollegie Points : 4
Oprettet : 04/06/12
URL Alder : 35
Kollegium : Slytherin

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptyTirs Jun 12, 2012 3:52 am

Daphne holdt hånden op for munden, så hun ikke kom til at sluge noget af den stank som blev udløst fra stinkbomben. "Og kan du så!...." Daphne løb ind i fornødenheds rummet, og smækkede døren efter sig. En af de andre lærere var begyndt at skælde eleven ud, som havde kastet stinkbomben.
Daphne havde altid søgte tilflugt et sted, hvor at stanken ikke fandtes. Hun havde aldrig kunne fordrage lugten, og havde det som om hun kunne kaste op hver øjeblik, det skulle være.
Hun ville gerne ud i noget frisk luft, så da hun fik kigget sig omkring, var der en gul mark, fuglene fløjtede og træerne blæste en smule, fra den varme vind. Solen skinnende, alt virkede helt vidunderligt. Men det bedste af det hele; En lille kolibri som sad på en gren og sang, i et kirsebærtræ.
Hun følte sig så lykkelig. Aldrig havde hun været et så vidunderligt sted. Luften var ren, og frisk.
Alt hvad hun ønskede nu, var kun lidt selskab.

// Dette emnet er lavet til mig og Mathias Everdeen, så i bedes holde jer fra det //
Tilbage til toppen Go down
Mathias Everdeen
Overhoved
Mathias Everdeen


Antal indlæg : 30
Kollegie Points : 0
Oprettet : 07/06/12
Kollegium : Hogwarts, Gryffindor.

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptyTirs Jun 12, 2012 6:23 am

Mathias havde forladt sit kontor, for at komme lidt ud fra det, da han havde siddet derinde hele dagen. Han valgte at gå op af trapperne, mens han gik med hænderne i lommen. Han fløjtede en glad melodi, indtil en frygtelig stank kom snigende ind i hans næsebor. Normalt ville han løbe væk, men denne dag, lige præcis denne dag, ville han finde ud af hvor den kom fra. han fortatte op ad trapperne, indtil han nåede til syvende sal. Han så en elev med et lumsk smil, og tænkte at det nok var ham der havde kastet en stinkbombe. Mathias skulle lige til at gå over og skælde ham ud, da der kom en anden lærer farende, og gjorde alt arbejdet. Derfor fortsatte han ned ad gangen, indtil han nåede til enden, hvor der var døre ind til Fornødenhedsrummet. Han besluttede sig for at gå der ind, da der højst sandsynligt var en derinde. Han gik derind, og så en kvinde stå ude på den store mark han pludselig var havnet på. Han lukkede døren, og stillede sig hen ved siden af hende.
Tilbage til toppen Go down
Daphne C. Lorraine
Overhoved
Daphne C. Lorraine


Antal indlæg : 58
Kollegie Points : 4
Oprettet : 04/06/12
URL Alder : 35
Kollegium : Slytherin

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptyTirs Jun 12, 2012 6:37 am

Daphne holdt vejret et kort øjeblik, for at mærke fornemmelsen af at trække den friske luft ind igen, når hun ikke kunne holde vejret længere.
Hun begyndte at smile skævt til den lille kolibri, og stoppede med at smile da døren åbnede og så lukkede sig, bag hende. Hun gav et lille klynk fra sig, men opdagede at det bare være det nye overhoved for Gryffindor.
Hun huskede ikke hvad han hed, men det kunne jo også være lige meget. Hun fulgte hans bevægelser ud af øjenkrogen, og kiggede så ind imod en skov lidt længere henne, for ikke at kunne kigge på ham. - Eller stirre. "God formiddag," hilste hun og kiggede på overhovedet. Hvad var det nu han hed?
Hendes opmærksomhed gik pludselig hen på noget helt andet, da kolibrien fløj væk og ind i skoven. Det begyndte at blæse mere kraftigt, og himlen blev mørkere. "Det må du undskylde. Jeg er glad for sne," hun fik et fraværende blik i sine øjne, og hun virkede pludselig lidt skræmmende.

"Vil du med ind i skoven?" Hun nikkede hen imod den, og gik et par skridt frem, for så at vente på overhovedet. "Allerførst må jeg vidst lige have dit navn. Man glemmer dem jo, når der er så mange elever og lærere."
Tilbage til toppen Go down
Mathias Everdeen
Overhoved
Mathias Everdeen


Antal indlæg : 30
Kollegie Points : 0
Oprettet : 07/06/12
Kollegium : Hogwarts, Gryffindor.

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptyTirs Jun 12, 2012 6:53 am

Mathias smilede til kvinden. Var det ikke Daphna hun hed? Hun var Overhoved for Slytherin, så meget vidste han dog. Eller var det Daphne hun hed? Daphne lød mest rigtigt, så han gik ud fra at det var det hun hed. "Godformiddag" Svarede han hende, mens han smil blev større. Han stillede sig helt hen ved siden af hende. "Ja, det vil jeg meget gerne" Svarede han hende, og smilede stort til hende. Han elskede sne og vinter, og havde ikke noget imod at vejret blev lidt køligere. Dog var hans påklædning ikke helt den rette. "Mit navn er Everdeen. Mathias Everdeen" Sagde han så. og rakte hånden frem mpd hende. "Overhoved for Gryffindor. Og du var Daphne, ikke sandt?" Spurgte han så, mens smilet på hans læber voksede.
Tilbage til toppen Go down
Daphne C. Lorraine
Overhoved
Daphne C. Lorraine


Antal indlæg : 58
Kollegie Points : 4
Oprettet : 04/06/12
URL Alder : 35
Kollegium : Slytherin

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptyTirs Jun 12, 2012 11:50 pm

Vinden gav et lille sus fra sig, og Daphnes næsten helt sorte hår, svingede til siden. Hun lagde det på plads da vindstødet hvor ovre, og smilede til Mathias som han netop lige havde præsenteret sig. Hun nikkede og tog imod hans hånd. Hun blev ved med at holde fast i den, da de gik ind i den mørke skov. Fuglene kvidrede smukt, og på en måde virkede skoven lidt regnskovs agtig fordi at træerne og bladende, lå helt tæt på af hinanden. Men alligevel var der ikke den samme fugt, som der var hvis man var i en regnskov. "Jeg elsker skove," sagde hun tankefuldt og gav Mathias' hånd et lille klem.
Daphne vidste ikke hvorfor hun blev ved med at holde fast i hans hånd. Den virkede bare så beroligende. En plante slyngede sig om hendes fod, og dér blev hun nød til at give slip på hans hånd. Hun ville helst ikke gøre det, men gjorde det alligevel.
Hun tog sig sammen og begyndte at vikle den slimede plante væk fra sin fod. Hvad for en plante det end var, virkede den ikke beroligende. Hun kunne meget bedre lide at være i kontakt med Mathias hånd, end den slimede plante. Hun sukkede stille da hun havde viklet den fri fra sin fod. "Sikke noget!" Opmuntrede hun sig selv med, og kiggede lidt nervøst på hans hånd. Kunne hun bare sådan tage fat i den igen? De kendte jo ikke rigtigt hinanden.
Tilbage til toppen Go down
Daphne C. Lorraine
Overhoved
Daphne C. Lorraine


Antal indlæg : 58
Kollegie Points : 4
Oprettet : 04/06/12
URL Alder : 35
Kollegium : Slytherin

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptyTors Jun 14, 2012 5:08 am

// Svarer I, i emnet? O.o //
Tilbage til toppen Go down
Mathias Everdeen
Overhoved
Mathias Everdeen


Antal indlæg : 30
Kollegie Points : 0
Oprettet : 07/06/12
Kollegium : Hogwarts, Gryffindor.

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptyTors Jun 14, 2012 5:11 am

//Lige om lidt :P//
Tilbage til toppen Go down
Lucy Roselina Jefferson
Overhoved
Lucy Roselina Jefferson


Antal indlæg : 74
Kollegie Points : 0
Oprettet : 06/06/12
URL Alder : 28
Kollegium : Hogwarts

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptyTors Jun 14, 2012 5:20 am

Lucy kom gående op mod biblioteket med barmen fuld af bøger. Hun havde lånt en masse bøger der handlede om alverdens dyr. Hun gik ind til bibliotekaren og afleverede bøgerne til hende med et smil. Hun var for det meste venlig. Hun så ikke nogen grund til ikke at gøre det. Af en eller anden grund gik hun længere op ad, hun følte sig draget der op. Hun stoppede på syvende sal da hun så at døren indtil fornødenhedsrummet var synlig. Hun gik derind og nåede lige at se Mathias holde i hånd med en anden. Lucy kendte hende ikke så godt, hun havde set hende på gangene og på lærerværelset. Men det havde aldrig rigtig snakket sammen. Lucy gik længere hen imod dem. Hun ville ikke finde sig i det, han havde lovet hende at han aldrig ville gøre det mod hende og nu stod han og holdte i hånd med en anden. Lucy ville konfrontere dem, men endte med at gå til siden for at se hvad der ellers skete. Måske var det ikke som hun troede? Det håbede hun i hvert fald, rigtig meget.
Tilbage til toppen Go down
Mathias Everdeen
Overhoved
Mathias Everdeen


Antal indlæg : 30
Kollegie Points : 0
Oprettet : 07/06/12
Kollegium : Hogwarts, Gryffindor.

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptyTors Jun 14, 2012 5:27 am

Da Daphne blev ved med at holde fast i Mathias' hånd, hev han den langsomt til sig. "Hør.. Jeg er ked af det, men jeg har altså en kæreste.. Og jeg er helt vild med hende" Sagde han, og kiggede ned i jorden mens han smilede skævt. Da hun blev hevet ned af en plante, så han forskrækket på hende, men da han kom til sig selv igen, var hun allerede sluppet fri. "Er du okay?" Spurgte han, og så forskrækket på ham.
Tilbage til toppen Go down
Daphne C. Lorraine
Overhoved
Daphne C. Lorraine


Antal indlæg : 58
Kollegie Points : 4
Oprettet : 04/06/12
URL Alder : 35
Kollegium : Slytherin

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptyTors Jun 14, 2012 5:36 am

Daphne så på Mathias, og vidste at hun ikke sådan skulle tiltrække sig for meget. Hvad havde hun lige gjort? "Undskyld, jeg har en svaghed for svedige hænder," hun blinkede til ham og begyndte at fnise en smule. Åh... Slytherin ånden tilbage igen. Dejligt. Ja, hans hånd havde været lidt svedig endda.
Der gik et sæt i hende da en lærer med langt lyst hår kom gående nede fra døren. Hun ville more sig hvis det var Mathias' kæreste. "Uh... Der kommer din babe," hun trak sig en meter væk fra ham og smilede triumferende til den nyankomne lærer.
Tilbage til toppen Go down
Lucy Roselina Jefferson
Overhoved
Lucy Roselina Jefferson


Antal indlæg : 74
Kollegie Points : 0
Oprettet : 06/06/12
URL Alder : 28
Kollegium : Hogwarts

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptyTors Jun 14, 2012 5:42 am

Lucy blev lettet indvendig da han afslog hende. Det gjorde hende så glad at han ikke var den type. Lucy gik hen til Mathias og kyssede ham på kinden. "Et problem?" Spurgte hun hånende med et hævet øjenbryn. Man skulle ikke prøve at få fat i hendes kæreste og slippe godt fra det, men hun kunne jo selvfølgelig ikke vide det. Nu havde hun bare at holde sig væk, ellers ville det ikke blive kønt. Lucy var naturligvis på Hufflepuff og var vennernes ven, men ikke når det omhandlede hendes kæreste. Lucy så på Mathias og kyssede ham beskidtere end hun nogensinde havde gjort. Mest bare for at afmærke sit teritorium. Derefter så hun over på hende for at se hendes reaktion.
Tilbage til toppen Go down
Daphne C. Lorraine
Overhoved
Daphne C. Lorraine


Antal indlæg : 58
Kollegie Points : 4
Oprettet : 04/06/12
URL Alder : 35
Kollegium : Slytherin

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptyTors Jun 14, 2012 5:49 am

"Nej, egentligt ikke. Din kæreste lugter bare lidt," smilende så hun til imens at den nyankomne kyssede Mathias på kinden. Det blev endnu bedre da hun kyssede ham på munden. - Kunne det blive sjovere? Hun brød ud i en kæmpe latter. Så stor som hun aldrig havde prøvet det før, siden at hun kastede en skumfidus i hovedet på Spencer og hun faldt bag over. Og den gang med hendes veninde hvor de havde kigget på et billed hvor de var begyndt at græde - fordi det var så sørgeligt, og så var faldet om af grin da de nåede videre og så et billed af en mand som gjorde noget vildt skægt. Hun fik faktisk tåre i øjnene, da hun tænke på den bevægende plakat med den unge mand, som var ved at græde.
Aldrig havde hun oplevet noget lignende. Og hvorfor lige græde over en plakat? - Absurd!
Tilbage til toppen Go down
Mathias Everdeen
Overhoved
Mathias Everdeen


Antal indlæg : 30
Kollegie Points : 0
Oprettet : 07/06/12
Kollegium : Hogwarts, Gryffindor.

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptyTors Jun 14, 2012 6:54 am

Mathias så på Lucy der kom frem fra sit skjul. "Hej skat" Sagde han, og smilede til hende, før han blev kysset. Han kyssede hende igen. Meget længe. Hun var hans, og det var der ingenting der skulle lave om på. Da Daphne sagde at han lugtede, løftede han det ene øjenbryn, og kiggede på hende med et lynende blik. Sådan noget sagde man bare ikke om andre folk. Dog holdte han den lidt på lav profil. "Jamen tusind tak da. Du har også sådan en sær lugt af en drage der lige har kastet op, og en rådden agurk med ørevoks på" Sagde han, og så på hende med et hånligt blik.
Tilbage til toppen Go down
Lucy Roselina Jefferson
Overhoved
Lucy Roselina Jefferson


Antal indlæg : 74
Kollegie Points : 0
Oprettet : 06/06/12
URL Alder : 28
Kollegium : Hogwarts

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptyTors Jun 14, 2012 7:06 am

Lucy blev vred. Ingen skulle tro de bare kunne slippe af sted med at disse hendes kæreste. Hun stak næsen i vejret og lod som om hun lugtede. "For mig lugter det som om stanken kommer fra dig. Hør lige her. Nu lader du dine alt for tynde ben løbe herfra." Sagde hun og lod som om tog af hendes fingre var ben der løb væk. "Så jeg kan nyde noget tid med min kæreste. Hvis jeg nogensinde ser dig ligge an på Math igen vil du fortryde. Tro mig, jeg er ikke nødvendigvis sød fordi jeg er på Hufflepuff." Sagde hun med et truende blik.

//Undskyld kreaen, den er nede lige for tiden.//
Tilbage til toppen Go down
Daphne C. Lorraine
Overhoved
Daphne C. Lorraine


Antal indlæg : 58
Kollegie Points : 4
Oprettet : 04/06/12
URL Alder : 35
Kollegium : Slytherin

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptyFre Jun 15, 2012 2:56 am

Hun efterlignede Mathias og skød det ene øjenbryn op i vejret. "Jeg kan ikke finde ud af det! Øh altså!" Hun kæmpede med at løfte sin ene øjenbryn, men det virkede ikke uden at det andet fulgte med. "Skidt pyt, jeg kan så meget andet," sagde hun til sig selv og overvejede lidt det som Lucy og Mathias netop havde sagt til hende. "Det med benene tager jeg som et kompliment," hun smilede og så op imod himlen og ventede på der skulle ske et eller andet. "men faktisk så var jeg her først så det er jer der skal gå!" Hun lo barnligt og trådte væk fra en slimet snegl som lå på jorden. "Det må nok være den, som Spencer lovede at putte i mine brune kartofler! Fyfy snegl!" Hun sparkede til den, og kiggede på sine høje hæle, som om at noget af dens slim sad fast på hendes sko. Men heldigvis var der intet.
Tilbage til toppen Go down
Mathias Everdeen
Overhoved
Mathias Everdeen


Antal indlæg : 30
Kollegie Points : 0
Oprettet : 07/06/12
Kollegium : Hogwarts, Gryffindor.

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptySøn Jun 17, 2012 1:09 am

Mathias så til med et væmligt ansigtsudtryk, da Daphne sparkede til en snegl. "Lad den dog være! Den har ikke gjort dig noget!" Udbrød han, og så surt på hende. Han lagde sin arm om livet på Lucy, og kyssede hende på kinden. Hun var lærer i MDPoP, så han vidste at det var hårdt for hende at se dyr blive behandlet dårligt. Uanset om de var små, store, skadedyr eller ikke skadesdyr. Han sendte Daphne et ondt og hårdt blik, og smilede derefter til Lucy. "Vi går ingen steder" Sagde han, og vendte sig mod Daphne igen, med et lumsk smil på læben.
Tilbage til toppen Go down
Daphne C. Lorraine
Overhoved
Daphne C. Lorraine


Antal indlæg : 58
Kollegie Points : 4
Oprettet : 04/06/12
URL Alder : 35
Kollegium : Slytherin

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptySøn Jun 17, 2012 1:49 am

"Åh... Så hold dog op! Det var kun en snegl! Den har alligvel ikke nogen hjerne!" Hun himlede med øjnene, og trak sit lyse hår op bag øret. "Og desuden, så kan jeg ikke lide den snegl! Hellere den dør, end at den lander i mine kartofler!" Hun lagde armene over kors, og begyndte at vente. "Jeg går heller ikke." Hun stillede sig i en behagelig position, og ventede til der skulle ske et eller andet.

//Undskyld det korte svar, havde ikke så meget at svare på. //
Tilbage til toppen Go down
Lucy Roselina Jefferson
Overhoved
Lucy Roselina Jefferson


Antal indlæg : 74
Kollegie Points : 0
Oprettet : 06/06/12
URL Alder : 28
Kollegium : Hogwarts

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptySøn Jun 17, 2012 2:06 am

Lucy så strengt på Daphne. Hun fandt sig ikke i at et uskyldigt dyr skulle dræbes bare fordi nogle åndssvage grøntsager blev ødelagt. Lucy sparkede ud efter Daphne, ikke hårdt, men hun ville kunne mærke det. "Undskyld, jeg troede vi sparkede til ting uden hjerner." Sagde hun og så over på Mathias. Hun skulle ikke slippe godt fra at skade et uskyldigt dyr. Lucy hadede at blive uvenner med folk, men hun var bare alt det hun var imod. Hun tog fat i Mathias' hånd. "Hør. Der er ingen grund til at vi skal opføre os barnlige. Lad os gå skat." Sagde hun og så hen mod døren. Hun var voksen og ville på ingen måde behandles som et barn eller opføre sig barnligt.
Tilbage til toppen Go down
Daphne C. Lorraine
Overhoved
Daphne C. Lorraine


Antal indlæg : 58
Kollegie Points : 4
Oprettet : 04/06/12
URL Alder : 35
Kollegium : Slytherin

Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. EmptySøn Jun 17, 2012 5:37 am

Hu lo hånligt over det Lucy havde sagt, og smilede irriteret. "Lucy, jeg tror vidst vi er enige om jeg ikke er en ting. Og desuden så burde der gerne være to hjerner inde i min krop, om ikke så længe." Hun kiggede smilende ned på sin mave og tilføjede så; "Nej, lad os lade være med det," hun nikkede overbevisende og himlede så let med øjnene.
Daphne kiggede efter sneglen hun havde sparket væk, fra ca. Ti minutter siden, og fandt den så i skovbunden.
"Du burde skamme dig Pelle!" Hun tog sneglen op, og aede den på dens sneglehus. "Pelle, Pelle, Pelle. Ved du godt at Palle, min kat hader dig?"
Den vred sig en smule og hun nikkede. "Okay. Jeg ved godt jeg sparkede til dig. Men helt ærligt! - Dum er du altså!"
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Fornødenheds rummets friske luft. Empty
IndlægEmne: Sv: Fornødenheds rummets friske luft.   Fornødenheds rummets friske luft. Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Fornødenheds rummets friske luft.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Hogwartsskolen :: Forums og Emner :: Hogwarts :: Indenfor :: 7. Sal-
Gå til: