Hvad er en lektie? Og hvordan fungerer de?

Kylie Odair
Kylie Odair

Oprettet : 01/06/12

Hvad er en lektie? Og hvordan fungerer de? Empty
IndlægEmne: Hvad er en lektie? Og hvordan fungerer de?   Hvad er en lektie? Og hvordan fungerer de? EmptyFre Jun 01, 2012 3:21 am

Her kan du læse om hvad en lektie er, og hvordan den fungerer.

Hvad er en lektie?
En lektie er ligesom dem du får henne i skole, hvor du bare siger: "Årh nej!" Men alligevel er der noget særligt ved lektierne på hogwarts. Det er nemlig ikke i engelsk og matematik, nej det er i fagene: Astronomi, besværgelser, botanik, eliksir, flyvning, forsvar mod mørkets krafter (FMMK), forvandling, magiens historie, magiske dyrs pasning og pleje (MDPoP), muggler studier, spådom.

Hvad får jeg ud af at skrive en lektie?

Du får det som hedder kollegie points (Klik på 'kollegie points' hvis du er i tvivl om hvad det er)

Dette er karaktererne du kan få, ved at lave en lektie:

Fantastisk! Det giver: 12 kollegie points

Over mine forventinger! Det giver: 10 kollegie points

Godt gået! Det giver: 8 kollegie points

Du kunne have gjort det bedre! Det giver: 6 kollegie points

Ærgerligt! Det giver: 4 kollegie points

Under mine forventninger! Det giver: 2 kollegie points

Lutter øre! Det giver: 0 kollegie points

Hvad er karakterer?

Karakterer er det du får, efter du har lavet en lektie af din lærer. Han vælger hvad for en karakter som han synes din lektie fortjener.
HUSK! Når en lærer giver karakterer det ikke personligt. Det er deres arbejde. Tak it easy!

Hvad skal lektierne handle om?

Det bestemmer din lærer! Hver uge kommer der en ny lektie op, som du kan skrive. Der står hvad den går ud på, og hvad i skal skrive om. Husk at dette er for hver årgang, så hvert år du rykker op bliver lektierne svære. Du skal også vide hvis der står 'Astronomi - Uge 1' På dit første år, vil der også stå det når du går på andet, tredje, fjerde osv.

Skal jeg lave alle lektierne?

Selvfølgelig skal du ikke det! Du bestemmer helt selv hvor mange lektier du vil lave, eller om du overhovedet vil lave nogle. Det er så meget dit eget valg hvad du gør.

Hvor kan jeg finde en lektie?

Klik her! Med dette link kommer du til 'Step By Step' Find ud af det på den måde!

Hvordan sender jeg en lektie?

Klik her! Med dette link kommer du til 'Step by Step' Find ud af det på den måde!

Vi håber du kan finde ud af det, ellers så send endelig et spørgsmål ind med linket her!

- Administrator teamet

Hvad er en lektie? Og hvordan fungerer de?
 Lignende emner
» Hvordan finder jeg en lektie?
» Hvordan sender jeg en lektie?

Hogwartsskolen :: Hjælp :: Kom godt i gang!-